هوآوي قصد دارد از لينوكس در لپ‌تاپ‌هاي خود استفاده كند

بهترين ها را در وبگاه تخصصي فناوري و كامپيوتر جهان بخوانيد.

هوآوي قصد دارد از لينوكس در لپ‌تاپ‌هاي خود استفاده كند

۹ بازديد

كمپاني هوآوي با معرفي سيستم‌عامل HarmonyOS تصميم گرفت تا اندرويد را در گوشي‌هاي هوشمند خود كنار بگذارد و سيستم‌عامل اختصاصي خود را به صورت پيش‌فرض بر روي آن‌ها نصب كند. اما در خصوص لپ‌تاپ‌هاي خود تصميم دارد تا سيستم‌عامل لينوكس را نصب و راه‌اندازي نمايد.

بر اساس گزارش TechRepublic، كمپاني هوآوي همچنان با محدوديت‌هاي تجاري از سوي ايالات متحده روبرو مي‌باشد، به اين معني كه بايد در جابجايي و استفاده از نرم‌افزارها بر روي دستگاه‌هاي خود تجديدنظر نمايد. در خصوص گوشي‌هاي هوشمند هوآوي بدان معناست كه در صورت لزوم بايد به جاي سيستم‌عامل اندرويد از HarmonyOS استفاده نمايد. اكنون همين تفكر در مورد لپ‌تاپ‌ها اعمال خواهد شد، زيرا كمپاني مايكروسافت نيز يكي از كمپاني‌هاي آمريكايي است و شامل محدوديت‌هاي ايالات متحده مي‌شود.

جايگزين ويندوز لپ‌تاپ‌هاي هوآوي كاملا مشخص مي‌باشد و قبلا نيز از آن استفاده كرده است. در ليست سه كمپاني معتبر چيني اسامي لپ‌تاپ‌هاي MateBook 13 ،MateBook 14 و MateBook X Pro هوآوي به چشم مي‌خورد كه قرار است با سيستم‌عامل Deepin Linux اجرا شوند. از آنجا كه احتياجي نيست براي نصب ويندوز لايسنس خريداري شود، قيمت لپ‌تاپ‌ها ۴۲ تا ۸۴ دلار ارزان‌تر خواهد شد.

Deepin قبلا Linux Deepin و Hiweed Linux ناميده مي‌شد. اين سيستم‌عامل بر پايه‌ي Debian راه‌اندازي شده است و از محيط دسكتاپ Deepin DE استفاده مي‌كند كه توسط شركت چيني Wuhan Deeping Technology Co طراحي و توسعه يافته است. بر اساس گفته‌ي بنياد كاربران لينوكس، اين سيستم‌عامل Open Source به لطف محيط دسكتاپ بسيار كارآمد، كاملا كاربرپسند و جذاب به نظر مي‌رسد. همچنين به اين دليل كه بر پايه‌ي Debian فعاليت مي‌كند، كاملا قابل اعتماد مي‌باشد.

اكنون اينطور به نظر مي‌رسد كه لپ‌تاپ‌هاي مبتني بر لينوكس تنها محدود به چين خواهند بود. با اين حال، اين واقعيت براي كاربران لينوكس يك نكته‌ي مثبت محسوب مي‌شود. اكنون هوآوي ناچار شده است تا از درايورهاي لينوكس براي سخت‌افزارهاي مورد استفاده در لپ‌تاپ‌هاي خود استفاده كند و اين موضوع به نفع انبوهي از كاربران لينوكس مي‌باشد، زيرا توسعه‌ي اين سيستم‌عامل دوباره سرعت خواهد گرفت. همچنين اين احتمال وجود دارد كه لپ‌تاپ‌هاي بدون ويندوز هوآوي بتوانند در خارج از چين راه‌اندازي شوند، اگرچه توزيع منتخب‌هاي لينوكس احتمالا به نام شناخته شده‌تري مانند اوبونتو تغيير يابند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.